Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Στάσου να καταλάβω!

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων "Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη", ο υπεύθυνος του τμήματος Ένταξης σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της ΣΤ τάξης, διοργάνωσαν τη δραστηριότητα Στάσου να Καταλάβω!

Οι μαθητές της ΣΤ' βγήκαν στον προαύλιο χώρο και στη μία άκρη της λευκής οριοθετημένης γραμμής,  τοποθέτησαν ένα χαρτί που γράφει «συμφωνώ απολύτως» και στην άλλη άκρη ένα χαρτί που γράφει «διαφωνώ απολύτως». Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα θέλαμε την άποψή τους σε κάποια σημαντικά ερωτήματα που θα θέσουμε. Η λευκή γραμμή του προαυλίου λειτουργεί ως κλίμακα, έτσι, ανάλογα με τον βαθμό που συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόταση που θα διαβάζουμε, θα πρέπει να στέκονται στο σημείο που δηλώνει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας τους. Κανείς δεν έπρεπε να μιλήσει μέχρι όλοι/ες να έχουν πάρει θέση στη χαρτοταινία και προτρέπαμε όλους/ες να σκεφτούν και να πάρουν θέση, αποφεύγοντας να στέκονται στη μέση.

Μετά από κάθε πρόταση ενθαρρύνουμε τον διάλογο με επιχειρήματα. Αφού πάρουν τον λόγο όλοι/ες όσοι/ες επιθυμούν, ζητήσαμε από τα παιδιά να μετακινηθούν στη γραμμή σε περίπτωση που άλλαξαν γνώμη μετά τη συζήτηση. Παραδείγματα των προτάσεων που συζητήσαμε με τα παιδιά ήταν: "Όλα τα παιδιά, από την πρώτη κιόλας σχολική ηλικία, έχουν δικαίωμα να αποφασίζουν για όλα τα θέματα που τα αφορούν", "Για να συμμετέχεις στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο πρέπει να είσαι καλός/η μαθητής/μαθήτρια", "Αν οι γονείς κάποιων παιδιών είναι χωρισμένοι ή διαζευγμένοι, τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν τις απόψεις τους όσο συμβαίνει η νομική διαδικασία", "Δεν έχουν όλα τα παιδιά το ίδιο δικαίωμα συμμετοχής. Τα φτωχά παιδιά δεν μπορούν να συμμετέχουν τόσο όσο τα υπόλοιπα" κ.α.

Κύριοι στόχοι αποτέλεσαν το να αναπτύξουν την ικανότητα να ακούν και να κατανοούν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους καθώς και να εκφράζουν την άποψή τους με επιχειρήματα σε ένα ασφαλές, δημοκρατικό περιβάλλον, δείχνοντας σεβασμό στην άποψη του άλλου.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου